FONTOS INFORMÁCIÓK

 

Jelen tájékoztatónkkal szeretnénk segítséget nyújtani Önnek az információk, árak és tartalmak értelmezésében,
egyben felhívjuk szíves figyelmét a nyaralás és társasutazások során valamint a szálláshelyekkel kapcsolatosan felmerülő olyan körülményekre/feltételekre, amelyek megismerésével elkerülhetővé válnak az esetleges kellemetlenségek, félreértések vagy nem várt helyzetek.

 




Részvételi díjak, útlemondási biztosítás, árfolyam-garancia

Áraink, a külön jelölt eseteken kívül, már tartalmazzák az üdülőhelyi illetéket.
Szálláshelyeink és utazásaink foglalásával
egyidejűleg fakultatívan útlemondási biztosítás köthető, amelynek díja az adott biztosítási termék fajtájától és a részvételi díj értékének függvényében kerül megállapításra. Biztosításokról bővebben a Biztosítások fül alatt olvashat.
Baleset-, betegség-, és poggyászbiztosítás kötése nem kötelező, de minden tekintetben ajánlott.

A csoportos utazásoknál a részvételi díjfizetési és útlemondási feltételek eltérnek az ÁSZF-ben rögzített általános feltételektől.

Gyerekkedvezmények, korosztály meghatározása

A gyerekekre vonatkozó pótágy kedvezményeink a gyermek 2 felnőttel egy szobában történő elhelyezésekor érvényesek.
Általában 3 éves korig gyermekek számára ingyenes a részvétel, amennyiben nem kérnek külön helyet a buszon, valamint ágyat/ellátást a szálláson.
A szálláshelyeknél igénybe vehető korosztályos gyermek- és pótágy-kedvezmények érvényesítéséhez az életkor pontos megadása is szükséges.
Az életkorokat a következő példa szerint kell értelmezni és megadni: 2-12 éves korig = 2 éves kortól 11,99 éves korig, azaz az utazás időtartama alatt be nem töltött 12. életévig.



Akciók, felárak

Előfoglalási (first minute) kedvezmények a legtöbb esetben úgy vehetők csak igénybe, hogy foglaláskor vagy azt követően egy rövidebb határidőn belül a teljes részvételi díj befizetése szükséges. Szálláshelyeinknél külön szerepelnek ezek a kondíciók.
A 7 éjszakánál rövidebb nyaralások foglalása a legtöbb szálláshelynél, csak ún. „rövidebb tartózkodás felár” ellenében lehetséges.
A felár mértéke szálláshelyenként és időszakonként eltérő.
Egyes szálláshelyeknél helyszínen fizetendő felárak (üdülőhelyi és környezetvédelmi illeték, regisztrációs díj, kaúció, végtakarítási díj, stb.) fizetendők.



Képes illusztráció

Szálláshelyeink képei pontosak, ugyanakkor tájékoztató jellegűek.
Szállodai szobák esetén meghatározott típusokat prezentálnak, így nem biztos, hogy az Ön által foglalt és az adott szálláshelynél feltüntetett típusú szoba megegyezik.
A szálláshelyek azonos szoba- vagy apartmantípuson belül eltérő felszereltségű és berendezésű egységeket is értékesíthetnek, ezért nem tudjuk garantálni, hogy a képen látható szobába/apartmanba kapnak elhelyezést.
Amennyiben nem biztos választásában, kérje munkatársunk segítségét, aki részletes tájékoztatást ad.

 

A szálláshelyekről és környezetükről általánosságban
A szálláshelyek kategóriái az adott ország előírásainak felelnek meg, amelyek eltérhetnek a Magyarországon vagy más országokban megszokott normáktól.
A csillagok száma nem minden esetben jelenti bizonyos szolgáltatások meglétét. Azonos kategórián belül is lehet színvonal vagy minőségbeli eltérés a szálláshelyek között.
A szálláshelyek jelzett távolságai megközelítőleg pontosak, de java részt a szolgáltató tájékoztatása alapján közölt becsült értékek, így előfordulhatnak kisebb eltérések.
Az esetleges eltérésekért felelősséget nem vállal irodánk.

A szállodai szobákat a nemzetközi általános gyakorlat szerint az érkezési napon 14 órától lehet elfoglalni, és elutazáskor általában 10 óráig kell elhagyni, de ettől a szálloda házirendje eltérhet. Kérjük, amennyiben az érkezés napján későn érkeznek szálláshelyükre, azt szíveskedjenek részünkre előre jelezni, hogy a szálláshelyet értesíthessük.
Pénzt, ékszert, úti okmányokat és más értéktárgyakat javasolt a szállodai szoba vagy recepció széfjében tárolni, mivel a szállodák nem vállalnak felelősséget azon értékekért, melyeket nem széfben helyeztek el.

Előfordulhat, hogy alacsony vendéglétszám miatt egyes szállodák a tervezettnél később nyitnak ki, vagy korábban zárnak be. Ilyen esetekben, a jogszabályban, és az Ászf-ben rögzítettek szerint biztosítunk megfelelő szállást.
Házi kedvencek több szálláshelyre, előzetes engedélyeztetés és felár ellenében vihetők, a megfelelő állategészségügyi igazolások megléte, valamint a kisállatok utaztatásával kapcsolatos hatályos jogszabályok betartása mellett, amely kizárólag az Utas kötelessége és felelőssége.
Ritkán, de előfordulhat, hogy egyes berendezési tárgyakért (tv távirányítóért, légkondicionáló távirányítóért, törölközőkért, wellness ruházatért) letétet kérnek, amit az elismervény bemutatásával távozáskor visszafizetnek.
Sajnálatos módon néha előfordulhat, hogy a szálláshely saját hibájából túltölti magát, az ilyen ritkán előforduló esetben Utasainknak, az Általános Szerződési Feltételekben megadott feltételek szerint azonos, vagy magasabb kategóriájú elhelyezést biztosítunk.

 

Légkondicionálók és használatuk
A nagyobb szállodákban általában központilag szabályozzák a klíma üzemelésének rendjét.

Előfordulhat, hogy a szálláshelyek közös helyiségeiben csak időszakosan - vagy az időjárástól függően egyáltalán nem - működtetik a klímaberendezéseket.
A szobákban a légkondicionálás alkalmanként a kulcskártya használatával egyidejűleg működik, így távozáskor kikapcsol.
A szobákban található központi klímaberendezések teljesítményét, valamint a szoba komfortérzetét jelentősen befolyásolja, ha a légkondicionáló üzemeltetése közben az erkélyajtót, ablakot nyitva hagyják. Sok esetben a készülékek ilyenkor észlelve a nyitott nyílászárót automatikusan kikapcsolnak.
A berendezések működésük közben zajt okozhatnak, különösen a kültéri egységek, amelyek néhány fekvésű szobába kívülről is behallatszhatnak.
A légkondicionálás túlzott használatáért vagy gyenge működéséért irodánk nem felel, azok működtetése a szálloda saját hatáskörébe tartozik, használata a vendég saját felelősségére történik.

 

Szállodai szobák
A szálláshelyeken a szobák kiosztása kizárólag a szálloda hatáskörébe tartozik, ezt befolyásolni sajnos nem, vagy csak részben áll módunkban.
A szobák fekvésével, elhelyezkedésével kapcsolatos külön kívánságokat természetesen minden esetben továbbítunk, de azok teljesítését nem, vagy csak bizonyos esetekben tudjuk garantálni. A szálloda mindent megtesz, hogy a szobákat utasaink mielőbb el tudják foglalni, az esetleges várakozásért irodánk nem felel.

Amennyiben a szobát csak később szeretnék elhagyni, annak feltételeiről érdeklődjön a recepción, mivel általában felár fizetendő ilyen esetekben.
A szobatípusok egyes megnevezései (pl. tájra, tengerre, medencére néző) döntően a szobák elhelyezkedésének irányultságát jelentik, ezért előfordulhat, hogy a kilátást a szálloda létesítményei, növényzete részben takarja, korlátozza.
A tenger felöli szobák nem tengerre néző kategóriát jelentenek vagy jelölnek.
A kétágyas szobák nem mindegyike franciaágyas, többnyire összetolható külön ágyak alkotják a fekhelyeket.

A franciaágy mérete mediterrán országokban gyakorta kisebb, mint az itthon megszokott, a pótágyak mérete és komfortja, pedig kisebb a főágyakénál.
A pótággyal bővítethető szobák - különösen az alacsonyabb kategóriájú szállások esetén - azok igénybevételekor túlzsúfoltak lehetnek, mivel a szobák alapterülete jelentősen csökkenhet. A pótágy gyakran kinyitható fotelágy vagy kanapé, néhány helyen (pl.: családi szobákban a gyermekágy) emeletes ágy.

A szállodákban, a háromágyas szobákban, ellentétben annak elnevezésével a harmadik ágy a legtöbbször pótágy, mely nem egyenértékű a főágyakkal - kérjük ezt foglalásnál vegyék figyelembe.
A családi szobák, ha másképp nem jelöljük, egy légterűek és valamivel nagyobb területűek, mint a hagyományos szobák.
Az egyágyas szobák általában kisebb méretűek és fekvésük nem a legideálisabb.
Törölközőt és ágyneműt általánosságban hetente kétszer-háromszor (egyes helyeken naponta) cserélnek a szobákban, de alacsonyabb kategóriájú szállodákban előfordulhat, hogy ennél ritkábban, vagy tartózkodás alatt egyáltalán nem.
A minibárból történő fogyasztásért külön kell fizetni.

 

Üdülőtelepi és magánapartmanok, mobilházak
A stúdió megnevezésű egységekben (rövidítve STU) egy légtérben helyezkedik el a konyha, az étkező és a háló.
Az apartmanokban (APT) ezen kívül minimum még egy háló található.
A konyhák felszereltsége kategóriafüggő, az ágyak számának megfelelő evőeszközzel, valamint a főzéshez szükséges edényekkel, kisebb hűtővel, tűzhellyel rendelkeznek.
Ágynemű a legtöbb helyen felármentesen biztosított, de törölközőről, konyharuháról, tisztítószerekről a vendégeknek maguknak kell gondoskodniuk.
A szálláshely leírásában felsorolt, de a helyszínen esetlegesen hiányzó eszközöket rögtön jelezzék az illetékesnek a recepción.
Magánapartmanok esetén, mivel magánházakról van szó, azonos kategórián belül általában eltérő a szálláshelyek: alapterülete, felszereltsége, bútorzata, pozíciója. Ezért azon társaságok részére, akik egymáshoz és a strandhoz közeli, azonos alapterületű, illetve hasonló vagy megegyező felszereltségű, bútorozottságú elhelyezést keresnek, mindenképp üdülőtelepi apartmanokat vagy mobilházakat javaslunk foglalni.

 

Étkezés és ellátás
A foglalt szálláshelyhez kapcsolódó, és az Utazási Szerződésben rögzített ellátásról gondoskodunk (önellátás, reggeli, félpanzió, all inclusive, all inclusive light, stb.).
Ha az ellátást (pl.: fakultatív kirándulás vagy betegség miatt) nem vették igénybe, annak díját visszatéríteni nem áll módunkban.

All inclusive ellátásnál az étkezés és italfogyasztás kizárólag a szálloda területén vehető igénybe.
Fakultatív programon való részvételkor kérjük, a kirándulást megelőzően legalább 24 órával korábban szíveskedjenek a recepción jelezni hidegélelem csomag igényüket, hogy a szálláshely biztosítani tudja ellátásukat.  A hidegélelem csomag mindig kisebb ételválasztékot tartalmaz, mint amilyet a szálloda az étkezéseknél kínál.

Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a szálloda az étkezések házirendben szereplő idején kívül - így éjszakai érkezéskor vacsorát, ill. kora reggeli indulás alkalmával reggelit - nem köteles ellátást biztosítani az utasoknak.
A félpanziós ellátásnál az italfogyasztás külön fizetendő a helyszínen, kivéve, ha a szálloda ellátásában és tájékoztatónkban másképp nem szerepel.

A szállodai házirend mindenütt előírja, hogy az étteremből ételt vagy italt kivinni nem engedélyezett, sok esetben a szobába ételt és italt sem kívülről, sem a szálloda étterméből nem lehet felvinni.
Az étkezések időtartamához alkalmazkodni kell, előfordulhat, hogy érdemes az étterem nyitásának első időszakában érkezni, mert a későbbi ételutánpótlás akadozhat, változhat, egyes ételek elfogyhatnak.

A vendégek egyszerre, nagy csoportban történő érkezése során előfordulhat, hogy bizonyos szálláshelyek éttermei megtelnek és az étkezésre történő sorra kerülésért várakozni kell.

A legtöbb, különösen a magasabb kategóriájú szálloda éttermében alkalomhoz illő öltözék viselése kötelező.
Olykor előfordulhat, hogy elő-/utószezonban, egyes szállodákban büfévacsora helyett menüválasztásos ellátást biztosítanak.

Az all inclusive vagy all inclusive light ellátást nyújtó szállodáinknál kérjük, hogy minden esetben figyelmesen olvassa el az ellátás menüpontban, hogy mit tartalmaz az ár, és miért kell külön fizetni, mert e tartalmak szállodánként eltérnek.

 

Strand-, tengerpart- és medence használat

Horvátországban nagyon sok kékzászlós strand található, amely kategória a kikötők, strandok és partjaik tisztaságának és a vízminőségének magas fokát jelöli.

A strandok tisztántartása a helyi önkormányzatok, szállodák, üdülőtelepülések feladata, így azok esetleges rendezetlenségéért irodánk nem vállal felelősséget. Természetesen a saját partszakasszal, illetve stranddal rendelkező szálláshelyek partszakaszaikat napi szinten takarítják, rendezetten tartják.

Magánpartmanoknál a tengerpart (illetve a szálláshely attól megadott távolsága) nem minden esetben jelent strandot.

A viharok, klímaváltozások, szél és erős hullámzás hatására a strandon moszatok, algák, egyéb tengeri növények vagy szennyeződések jelenhetnek meg.

A strandon található napozóágyakért és napernyőkért túlnyomó részben fizetni kell, ha nem, akkor a szálláshely leírása ezt külön jelzi. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a strandokon és a medencéknél rendelkezésre álló napernyők és napozóágyak száma kevesebb, mint az ott tartózkodó vendégek száma.
A medencéket éjszaka, azok vegyi anyaggal történő takarítása miatt, nem lehet használni.
A kültéri medencék nem fűtöttek, kivéve, ha ezt külön jelöljük a szálloda leírásában, a legtöbb szállodában a csúszdák csak előre maghatározott időszakokban használhatóak.

A beltéri medencéket a nyári szezonban kevés helyen üzemeltetik a szolgáltatók.

Elő- és utószezonban előfordulhat, hogy a kisebb létszámra való tekintettel nem minden szolgáltatás működik a szállodában és környékükön (pl.: animáció, aquapark, medencék, egyes éttermek). A szállodák szolgáltatásaikat előzetes értesítés nélkül szezon közben is módosíthatják, korlátozhatják, ezekért irodánkat felelősség nem terheli.

A strand és medencehasználat során a gyermekekért a szülők vagy a velük utazó felnőttek felelősek.

 

Esetlegesen előforduló zavaró tényezők

Előfordulhat, hogy a szálloda teraszáról, más közös területről vagy a szomszédos szállodákból felhallatszik a medencehasználat, az animációs vagy zenés program, során fellépő hang, zaj a szobába.

A tenger vagy medence felöli szobák általában az animáció területére néznek, emiatt az ilyen fekvésű szobáknál nagyobb lehet a felhallatszó zaj.

A szemétszállítás általában a kora reggeli órákban történik, a napközbeni magas hőmérséklet okozta kellemetlen szagok elkerülése érdekében. Megértését kérjük, hogy nem mindig tudják a szemétszállítást zajmentesen megoldani.

A szállodák üzemeltetetésével is járhat zajhatás (pl. teherautók, aggregátorok, személyzet munkája stb.).
A mediterrán országokban gyakorta előfordulnak rovarok, melyek az ottani élet természetes résztvevői.
Előfordulhat, hogy a szálláshely berendezései, bútorai, eszközei a használat során veszítenek értékükből, ezek cseréjére pedig a szálloda által előírt időszakonként kerül sor, erre irodánk nincs befolyással.
Felhívjuk utasaink figyelmét, ne hagyják őrizetlenül táskájukat, értékeiket a szállodák halljában, autóbuszokon, stb., mert sem irodánk, sem a szálláshely nem felel az eltűnt értékekért. A szállodai szobában, autóbuszon, egyéb helyszínen felejtett személyes tárgyakért irodánk nem felel, és nem köteles e tárgyakat utólag hazaszállítani.

 

Gyermekek és kiskorúak utazása

Kiskorúak és fiatalkorúak horvátországi beutazásához nem szükséges a törvényes képviselő beleegyező nyilatkozata.
Előfordulhat, hogy ha egy kiskorú olyan személlyel jelentkezik utazásra, akinek eltérő a családi neve a gyermek családi nevétől, igazolni kell, hogy a személy a kiskorú szülője vagy törvényes gyámja, vagy, hogy a gyermek a szülő tudomásával, illetve engedélyével utazik. Igazolás (pl. közjegyző előtt tett nyilatkozat, anyakönyvi kivonat, személyi igazolvány, diákigazolvány stb.) szükséges mind az eltérő családnevű szülővel való együtt utazáskor, mind pedig kíséret nélküli utaztatásakor, amelyet a gyermek szülője vagy nagykorú kísérője köteles bemutatni az utazás megkezdésekor. Kérjük, a fentiekre legyenek figyelemmel, illetve minden esetben olvassák el honlapunkon az adott ország idevonatkozó beutazási szabályait, amely az Általános Információkban szerepel.

 

Mozgáskorlátozottak utazása

Kínálatunkban találhatók speciálisan mozgáskorlátozott vendégek részére kialakított szobákkal, akadály-mentesített részekkel rendelkező szállodák. Kérjük mozgáskorlátozott utasainkat illetve hozzátartozóikat, hogy foglalásukat megelőzően érdeklődjenek munkatársainknál, hogy a választott szálloda rendelkezik-e mozgáskorlátozottak fogadására alkalmas feltételekkel, mert utólag ez irányú panaszokat irodánk nem fogad el.

 

Audiogude eszközök használata
Csoportos utazásainkon és egyes programjainkon mint pl. városnézések/tárlatvezetések során, azok minőségét emelve audioguide eszközök kerülhetnek igénybevételre, melyek használata saját felelősségre történik. A készülékek megrongálása vagy elvesztése esetén az Utas kártérítés fizetésére köteles.  

 

Útlevél, utazási okmányok

Kérjük, hogy az utazás megrendelése előtt ellenőrizze, hogy útlevele, személyi igazolványa, gépjárművezetői engedélye, a gépkocsi műszaki engedélye érvényes-e, megfelel-e a követelményeknek.
A szálláshelyek recepcióin a bejelentkezés alkalmával le kell adni az úti okmányokat a regisztrációhoz, melyeket Utasaink általában már másnap reggel visszavehetnek.

 

Egészségügyi előírások

A honlapon szereplő országok esetén nincs kötelezően előírt védőoltás, de minden tekintetben javasoljuk, hogy kössenek betegség-, baleset- poggyászbiztosítást.

Mielőtt külföldön orvoshoz fordulnak, feltétlenül hívják fel biztosítójukat, hogy tájékoztatást kapjanak, hova fordulhatnak esetleges panaszukkal.

 

Adatvédelem
Utazása előtt kérjük, adja meg rokonainak, barátainak pontos külföldi elérhetőségeit, mert az Ön személyes adatait az adatvédelmi törvény előírásainak megfelelően kezeljük, ezért idegenek részére az Utassal és utazásával kapcsolatos információt nem adunk ki.

 

Utazási szerződés

Kérjük, figyelmesen tanulmányozza át az Ön által választott célországra vonatkozó utazási információkat valamint Általános Szerződési Feltételeinket.



Amennyiben utazásával, szálláshelyével kapcsolatban további információkra/tanácsra, vagy bárminemű technikai segítségre van szüksége, kérjük forduljon munkatársainkhoz, akik készséggel lesznek segítségére a legjobb választás meghozatalában.



Kellemes nyaralást kívánunk!